15 49.0138 8.38624 1 1 7000 1 https://www.rallystages.hu 300 0

A 2020-as új csoportok

0 Comments

Az FIA a 2020-as bajnoki szezonra ráncba szedte az eddigi kategórákat. Egyszerűsítést alkalmaztak az eddigi elnevezésekben, így az egész rendszer jobban átláhatóvá és értelmezhetőbbé vált.

 

Rally1 csoport a top, gyakorlatilag az eddigi WRC kategória. Ide sorolhatók azok a versenyautók melyek megfelelnek az eddigi 2017-es specifikációknak. Tehát a 4 kerékmeghajtás, aktív központi differenciálmű, kormányról kapcsolható 6 sebességes váltó és 1,6-os turbós motor , mely 380 lóerős és 450Nm maximális nyomaték leadására képes. 2022-es szezonra már nagyobb változás várható a szabályzásban, valószínűleg ekkora már bekerülnek az elektromos hajtásláncok, kezetben a hibrid megoldások.


Rally2 csoport, melybe az eddigi R5 elnevezésű autók sorolhatók. A csoportot ketté osztották WRC2: Ahova Gyári és gyári támogatású csapatok tartoznak és WRC3:Privát csapatoknak fenntartott kategórákra.


Rally3 az új csoport, ide sorolhatók azok az autók amik még szintén 4 kerékmeghajtással és 200Le-vel rendelkeznek, de költség szinten 100000 EUR alatt maradnak.


Rally4 ide kerülnek a 2 kerék meghajtású 80000 EUR költség alatti 3 hengeres turbófeltöltős 200 lóerős autók, melyek 6 sebességes szekvenciális váltóval és hidraulikus kézifékkel rendelkeznek.


Rally5 és végül azok a 2 kerék meghajtású autók, amik a legkönnyebben fenntarthatók, 3 hengeres 1,4-es 150 lóerős motorral, ezúttal turbo nélkül. A belépő kategórába is fontos hogy az autók rendelkezzenek szekvenciális váltóval és profi lengéscsillapító rendszerrel.

Previous Post
Skoda Fabia R5 vs R5 Evo
Next Post
Újraindul a szezon

0 Comments

Leave a Reply